Akcija Stop medijskom mraku: Rezultati

0

U četvrtak, 28. septembra, sprovedena je prva akcija Grupe za slobodu medija – Stop medijskom mraku!, tokom koje su građani i građanke, mediji i organizacije civilnog društva pozvani da u podne zacrne svoje profile na društvenim mrežama i sajtove, odnosno da prekinu emitovanje TV i radio programa.

U akciji je učestvovalo preko 300 medija i organizacija. Samo na društvenim mrežama, kampanju je u prvih 24 sata videlo 482.000 građana (izvor: Brand 24.com). Ovom broju treba dodati publiku onlajn, TV, radio i štampanih medija koji su se priključili akciji.

Medijski portali i veb sajtovi organizacija podržali su akciju u velikom broju: softverska rešenja za zamračivanje sajtova koje je osmislila grupa preuzeto je 296 puta, a procena je da je barem još 50 portala koristilo sopstvena rešenja.

Dnevne novine “Danas” su, uz crnu naslovnu stranu, štampale podlistak “Vranjske” sa tekstovima koji su pripremili novinari tih novina, dok su nedeljnici “Vreme” i “Novi magazin” na naslovnoj strani štampali poruke akcije. Izdanje “Kikindskih” od petka takođe je osvanulo sa crnom trakom i porukom “ovako izgleda kada nema slobodnih medija”.

Akciji su se pridružiti i građani i građanke, koji su učestvovali zamračenjem profila na društvenim mrežama.

Direktan povod za ovu akciju i formiranje široke grupe za slobodu medija je gašenje Vranjskih (www.vranjske.co.rs), jednog od najznačajnijih lokalnih medija u Srbiji, zbog stalnih političkih pritisaka kojima više nisu mogli da se odupiru. Do danas, inicijativu koju je pokrenulo 26 inicijatora, podržalo je 180 medija, organizacija civilnog društva, izdavačkih kuća, formalnih i neformalnih pokreta, kao i nekoliko stotina pojedinaca.

Preuzmite Saopštenje

Share.

Ostavite odgovor