Indeks klijentelizma u medijima: Merenje stvarnosti

0

Stanje na medijskoj sceni u Srbiji, u 2015. godini, značajno je lošije u poređenju sa prošlom i pretprošlom godinom.

Iako se na primenu medijskih zakona (iz 2014. godine), u Godišnjem izveštaju Evropske komisije o napretku Srbije, gleda kao na “korak napred ka pojašnjavanju pravnog okvira, posebno u vezi sa državnim finansiranjem i kontrolom nad medijima”lošija medijska situacija je posledica velikog broja drugih “problema”: pad marketinškog tržišta, nastavak tabloidizacije medija, povećan broj fizičkih napada na novinare i mnogi drugi.

Svakako, evidenta je činjenica da je veliki broj emisija sa informativnim sadržajima ugašen. Početak ovog procesa počeo je sa gašenjem Utiska nedelje autorke Olje Bećković 2014. godine, potom, gašenjem informativnih sadržaja Radija B92, 13. jula 2015. godine, a, završio se 30. novembra 2015. godini poslednjim emitovanjem popularne humorističke i kritičke emisije Zorana Kesića “24 minuta” na Televiziji B92, kao posledica nepotpisivanja nastavka emitovanja ove emisije na Televiziji B92 u narednom periodu.

Nepoštovanje profesionalnih standarda i medijskog kodeksa gotovo je svakodnevno, pa se i u, pomenutom evropskom izveštaju kaže da su „curenje informacija u medijima o istragama koje su u toku, uz nepoštovanje pretpostavke nevinosti razlozi za ozbiljnu zabrinutost“.

Preuzmite Istraživanje

Preuzmite Indeks klijentelizma u medijima: Merenje stvarnosti

Share.

Ostavite odgovor