Istraživanje: Pad poverenja u ombudsmana Srbije

0

“Smanjuje se broj rešenih predmeta, a povećeva broj predmeta koji se prebacuje iz godine u godinu”

Pravni savetnik Komiteta pravnika za ljudska prava (JUKOM) Milan Filipović je danas izneo da je istraživanjem o radu ombudsmana Srbije utvrđeno da od 2016. godine opada „poverenje u tu instituciju“.

Smanjuje se broj rešenih predmeta, a povećeva broj predmeta koji se prebacuje iz godine u godinu, dok se ujedno povećeva broj zaposlenih u toj službi, kazao je on u Beogradu na konferenciji „Zaštitnik građana u kontekstu evropskih integracija“ koju je organizovao JUKOM.

Po rečima Filipović i dalje postoji problem odbacivanja velikog broja pritužbi zbog nenadležnosti što znači da građani nedovoljno poznaju nadležnosti zaštitnika građana.

„Zaštitnik građana je 2016.godine rešio 78 odsto tužbi, taj broj je pao 2017. godine (32 odsto) i u 2018. godini taj broj je negde na 39 odsto pritužbi“, naveo je on.

Osnivač JUKOM-a Stevan Lilić naglasio je da je ombudsman zaštitnik prava građana, a „ne zaštitnik građana uopšte“.

„Svaki uspešan sistem ima jednu vrstu sistema za automatsku korekciju disfunkcije – to ombudsman treba da bude“, ocenio je Lilić.

Kazao je da ombudsman „naravno da može“ uticati na pravosuđe, ali treba proceniti „da li treba ili ne treba“.

Iako su o tome mišljenja različita, „ipak moramo da se opredelimo da ne treba“, kazao je osnivač JUKOM-a i naveo da je izvorno ombudsman trebalo da bude „kontrolor uprave, a ne sudova“.

Po rečima Lilića, republički ombudsman jeste pokazao „znake institucionalnog života“, ali „prekasno“.

„On je od Ministarstva unutrašnjih polova tražio da se utvrde činjenice vezane za rešavanje slobode, odnosno kućnog pritvora, uzbunjivača u Valjevu, a on je u međuvremenu pušten“, kazao je Lilić.

Izvor

Share.

Ostavite odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.